Felanmälan/Reklamation
Här får du som medlem information om vart du vänder dig om något fel upptäckts.
GBJ: s garantiansvar gäller funktionsfel (ursprungliga fel) och omfattar inte fel som beror på normalt åldrande, bristande underhåll, felaktig skötsel eller förslitningar. Om det visar sig att GBJ inte har ett garantiansvar för felet eller om felet dessutom omfattas av lägenhetsinnehavarens ansvar enligt föreningens stadgar så kan lägenhetsinnehavaren bli debiterad för eventuella kostnader som har uppkommit i samband med händelsen. Detta gäller oavsett om felet är akut eller inte.
Akuta fel
Vattenläckage, elfel, en ytterdörr eller ett fönster som inte går att stänga är exempel på fel som inte kan vänta. Då är det viktigt att du får hjälp snabbt!
Nedan hittar du dina kontakter.
Axcell
Kontorstid: 0491-190 90, Kvällstid: 020 -778500
OBS! Om det visar sig att felen/felet inte omfattas av GBJ Byggs garantiansvar eller är av akut art kommer anmälaren att bli debiterad för eventuella utrednings- samt åtgärdskostnader som har uppkommit i samband med händelsen.
Förvaltning utemiljö
Axcell Mats Rydman, 0491-133 23
Fakturafrågor
Interesta kundservice@interesta.se, 036-777 04 20
Vitvaror
Som bostadsrättsinnehavare ansvarar du själv för att kontakta leverantören när ett fel eller ett problem uppstår med en vitvara. Tag ett foto på serieskylten på vitvaran. Beskriv i korthet vad det är för problem med produkten och maila denna information tillsammans med fotot, Dina kontaktuppgifter och din adress till leverantören.
Elon Kalmar
Felanmäl via E-post
felanmalan.kalmar@elon.se
TV, bredband och telefoni
Har du problem med dina TV-kanaler, telefoni eller bredband? Kontakta din tjänsteleverantörs kundtjänst.
GlobalConnect
Problem med din fiber?
0200-43 00 00 Telefon Dagtid 09-16 andra tider via kontaktformuläret: Formulär
Reklamation bostadsrätt
GBJ Bygg https://www.gbjbygg.se/felanmalan-bostadsratt/
Reklamationer och fel som inte är akuta och som skulle kunna omfattas av GBJ:s garantiåtagande anmäls till GBJ. Om felet inte innebär en risk för byggnaden eller är en väsentlig olägenhet för lägenhetsinnehavaren kan felet komma att bedömas av en oberoende besiktningsman vid besiktningstillfälle.
Värmepumpar
Fel på värmepump anmäls enligt rutin på GBJ:s felanmälanlänk (ovan) samt att felanmälan ska skickas till styrelsen för kännedom.